Πώς να αποτρέψετε την αίσθηση καψίματος στον κόλπο;

Ένας υγιής κόλπος είναι ένας ισορροπημένος κόλπος. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι εκατομμύρια βακτήρια που ζουν στο περιβάλλον του κόλπου δε διαταράσσονται μεταξύ τους και είναι απαραίτητα για να διατηρούν το σώμα υγιές. Ωστόσο, όταν διαταραχθεί αυτή η ισορροπία, προκύπτουν δυσάρεστα συμπτώματα όπως η αίσθηση καψίματος ή ο κνησμός. Η αίσθηση καψίματος στον κόλπο μπορεί να είναι πολύ ενοχλητική - γι’ αυτό είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε πώς να αποτρέψουμε αυτή την δυσάρεστη και επίπονη κατάσταση.

Τι προκαλεί την αίσθηση καψίματος στον κόλπο;

Η αίσθηση καψίματος στην ευαίσθητη περιοχή μπορεί να προκληθεί από πολλούς παράγοντες όπως:

  • Βακτηριακή κολπίτιδα.
  • Κολπική μυκητίαση.
  • Ερεθισμός που προκαλείται από ισχυρά καθαριστικά, χημικές ουσίες, αρώματα, χρωστικές, συντηρητικά, κτλ.
  • Αλλεργίες.
  • Ατροφική κολπίτιδα: Μια φλεγμονή που προκαλείται από την αραίωση και συρρίκνωση των ιστών, όπως και την έλλειψη λίπανσης. Εμφανίζεται λόγω έλλειψης οιστρογόνων και συναντάται πιο συχνά σε γυναίκες κατά την εμμηνόπαυση.
  • Ανεπαρκής εφαρμογή κανόνων υγιεινής: Τόσο η ελλιπής υγιεινή, όσο και η υπερβολική πλύση μπορούν να βλάψουν το προστατευτικό στρώμα του δέρματος. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με τη χρήση ακατάλληλων προϊόντων καθαρισμού.
  • Αλλαγές στην τιμή του pH του κόλπου.
  • Αντιβιοτικά.
  • Διαβήτης.
  • Συνθετικά εσώρουχα και στενά ρούχα.
  • Η κολπική ξηρότητα προκαλεί τριβή κατά τη διάρκεια της διείσδυσης, κάτι που οδηγεί σε μικρά τραύματα στο κολπικό τοίχωμα και στο δέρμα του αιδοίου.
  • Ερεθισμός που προκαλείται από προφυλακτικά, σπερματοκτόνα, λιπαντικά, ακόμα και από το σπέρμα σε μερικές γυναίκες.

Η πρόληψη είναι το κλειδί

Εφαρμόστε μερικές χρήσιμες προτάσεις, που θα σας βοηθήσουν να προστατεύσετε τον κόλπο σας από τους ερεθισμούς και την αίσθηση καψίματος:

  • Ενυδατώστε τον κόλπο σας πριν τη σεξουαλική επαφή. Η επαρκής λίπανση θα αποτρέψει τα τραύματα, την τριβή και την επίπονη διείσδυση. Χρησιμοποιήστε μία κολπική ενυδατική κρέμα για μια πιο μακροπρόθεσμη επίδραση ή ένα λιπαντικό με βάση το νερό ακριβώς πριν έρθετε σε επαφή.
  • Αν νομίζετε ότι η αιτία για την ενόχληση που σας ταλαιπωρεί μπορεί να είναι μια αλλεργία σε κάποια συγκεκριμένη ουσία, προσπαθήστε να την εντοπίσετε και αποφύγετε όλα τα προϊόντα που την περιέχουν.
  • Χρησιμοποιήστε προϊόντα που περιέχουν πρεβιοτικά, για να διατηρήσετε και να προάγετε την κολπική σας υγεία. Τα πρεβιοτικά διευκολύνουν την ανάπτυξη των καλών βακτηρίων, διατηρώντας σε ισορροπία την κολπική χλωρίδα.
  • Αποφύγετε προϊόντα που περιέχουν χημικές ουσίες, αρώματα, χρωστικές, χρώματα ή άλλες πιθανές ερεθιστικές ουσίες ή αλλεργιογόνα.
  • Απέχετε από τη σεξουαλική επαφή, όταν εμφανίζετε αυτά τα συμπτώματα, ούτως ώστε να υπάρχει επαρκής χρόνος για την επούλωση του κόλπου.
  • Αντισταθείτε στην ιδέα του ξυσίματος της ευαίσθητης περιοχής. Ξέρουμε ότι είναι δύσκολο, αλλά κάτι τέτοιο θα επιδεινώσει την κατάσταση, προκαλώντας οίδημα και ακόμη μεγαλύτερη ενόχληση.
  • Να σκουπίζεστε πάντα από εμπρός προς τα πίσω, χρησιμοποιώντας άοσμο και άχρωμο χαρτί υγείας.
  • Αποφύγετε δημόσιους χώρους κολύμβησης, όπως πισίνες και spa σε ιαματικά λουτρά.
  • Προστατευτείτε κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής επαφής χρησιμοποιώντας πάντα προφυλακτικό.
  • Επιλέξτε βαμβακερά εσώρουχα αντί για συνθετικά υφάσματα. Κρατήστε τα εσώρουχα τύπου στρίνγκ και τα στενά τζιν για ειδικές περιπτώσεις και προτιμήστε να τα φοράτε για λίγες ώρες την ημέρα.
  • Αλλάξτε σερβιέτες, ταμπόν και σερβιετάκια κάθε 3 ή 4 ώρες.