Επηρεάζει η διατροφή την κολπική σας υγεία;

Μια ισορροπημένη διατροφή είναι σημαντική για όλες τις πτυχές της υγείας σας. Το σώμα σας χρειάζεται ορισμένα θρεπτικά συστατικά, προκειμένου να λειτουργεί καλά. Η κολπική υγεία μπορεί να επηρεαστεί από την κακή διατροφή, κάνοντας σας πιο επιρρεπείς σε κοινά προβλήματα που σχετίζονται με την κακή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Ότι τρώτε ή πίνετε μπορεί επίσης να επηρεάσει το pH του κόλπου σας και να συμβάλλει στα επίπεδα υγρασίας ή ξηρότητας. Εάν είστε διαβητικές ή έχετε άλλα υποκείμενα προβλήματα υγείας, που επηρεάζονται από τη διατροφή σας, όπως η παχυσαρκία ή οι αλλεργίες σε ορισμένες ομάδες τροφίμων, συζητήστε με τον γιατρό σας για το τι να συμπεριλάβετε ή να αποκλείσετε από τη διατροφή σας.

Ποιες τροφές είναι καλές για την κολπική μου υγεία;

Η γενικότερη σας υγεία, συμπεριλαμβανομένης της αποτελεσματικής λειτουργίας του κόλπου σας, προάγεται μέσα από μια μεικτή και ισορροπημένη διατροφή. Ως βασικός κανόνας, είναι λογικό να ακολουθούνται οι γενικές οδηγίες που συνιστούν μια δίαιτα πλούσια σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και λιπαρά οξέα. Πρέπει να αποφεύγετε ή να περιορίζετε σημαντικά τους επεξεργασμένους και λιπαρούς, γλυκούς υδατάνθρακες από την καθημερινή σας διατροφή. Οι ειδικοί σε θέματα διατροφής συνιστούν ότι πρέπει να εντάξετε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο, ένα «ουράνιο τόξο» από τροφές. Με άλλα λόγια, να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας, πολλές τροφές διαφορετικών χρωμάτων (π.χ. από κόκκινες πιπεριές έως βατόμουρα). Αυτό συνίσταται επειδή το φυσικό χρώμα των τροφίμων υποδεικνύει υψηλά επίπεδα ορισμένων χρήσιμων για τον οργανισμό θρεπτικών ουσιών. Με το να τρώτε τροφές από ένα ευρύ φάσμα χρωμάτων σας δίνει μια καλή ποικιλία βασικών βιταμινών και μετάλλων, καθιστώντας τη διατροφή σας ενδιαφέρουσα και ισορροπημένη. Τα λαχανικά και τα όσπρια (όπως οι φακές και τα φασόλια), τα σιτηρά και τα δημητριακά (όπως η κινόα και η βρώμη) αλλά και οι ξηροί καρποί είναι καλές πηγές φυτικών ινών, πρωτεϊνών και βασικών θρεπτικών ουσιών.

Μια σημείωση για τη ζάχαρη

Η κατανάλωση ολόκληρων φρούτων σας δίνει σειρά βιταμινών και μετάλλων και είναι ο καλύτερος τρόπος να εντάξετε μερική ζάχαρη στο διαιτολόγιο σας. Τα επεξεργασμένα φρούτα ή η κομπόστα φρούτων, όπως και η κατανάλωση χυμών φρούτων μπορεί να προκαλέσουν μια απότομη αύξηση στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας, καθώς η ζάχαρη απορροφάται γρήγορα στην κυκλοφορία του αίματός σας. Όταν τρώτε ολόκληρο το φρούτο, δηλαδή και τη φλούδα (όταν αυτό είναι δυνατό) και τη σάρκα του, οι φυτικές ίνες και τα θρεπτικά συστατικά συμβάλλουν στην επιβράδυνση της απελευθέρωσης της ζάχαρης στο αίμα σας, που σημαίνει ότι τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας είναι πιθανό να παραμείνουν πιο σταθερά. Είναι επομένως λιγότερο πιθανό να αυξηθούν απότομα και στη συνέχεια να πέσουν. Μερικοί γιατροί θεωρούν ότι η ζάχαρη επιδεινώνει προβλήματα μυκητιάσεων. Εάν είστε επιρρεπείς σε μυκητιασικές λοιμώξεις, μπορεί να είναι καλύτερο να περιορίσετε την ποσότητα της ζάχαρης που καταναλώνετε.

Πέντε τροφές που ενισχύουν την κολπική υγεία

Το γιαούρτι με ζωντανές καλλιέργειες μικροοργανισμών, περιέχει ευεργετικά βακτήρια, όπως οι λακτοβάκιλλοι, που συμβάλλουν στη διατήρηση ενός υγιούς, ελαφρώς όξινου κολπικού pH.

Σόγια. Εκτός από καλή πηγή πρωτεϊνών και άλλων θρεπτικών ουσιών για γυναίκες χορτοφάγους και vegans, οι τροφές σόγιας, όπως το τοφού, τα φασόλια edamame και το τέμ-πε περιέχουν φυτοοιστρογόνα, που βοηθούν στη λίπανση και την ομαλή λειτουργία του κόλπου. Αποφύγετε τα προϊόντα σόγιας που προσπαθούν να «μιμηθούν» προϊόντα κρέατος όπως π.χ.: μπιφτέκια σόγιας, μπέικον σόγιας κλπ. Αυτά τείνουν να είναι υπερβολικά επεξεργασμένα και γεμάτα αλάτι και άλλα ανθυγιεινά πρόσθετα.

Το αβοκάντο περιέχει πολλές χρήσιμες βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, όπως η βιταμίνη Ε, που βοηθούν στην υποστήριξη των φυσικών ενυδατικών λειτουργιών του κόλπου.

Τα αμύγδαλα, όπως και άλλοι ξηροί καρποί και σπόροι, που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο είναι χρήσιμο να συμπεριληφθούν στη διατροφή σας. Ο ψευδάργυρος είναι ένα σημαντικό μεταλλικό στοιχείο για την παραγωγή ορμονών και ταυτόχρονα συμβάλλει σε ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα.

Τροφές που πρέπει να αποφεύγετε

Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων από ένα είδος τροφής, ακόμη και αν πρόκειται για φρούτα, δεν είναι καλή ιδέα. Βάλτε στόχο να συνδυάσετε το μέτρο, την ποικιλία και την ισορροπία στη διατροφή σας. Θα πρέπει να αποφεύγονται υψηλά επεξεργασμένα τρόφιμα, που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε αλάτι, λιπαρά και ζάχαρη. Το ίδιο ισχύει και με την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ ή καφεΐνης. Ο γενικός κανόνας είναι ότι τροφές που είναι καλές για τη γενικότερη σας υγεία, είναι επίσης ευεργετικές για την υγεία του κόλπου.

Πίνετε άφθονο νερό. Πολλές γυναίκες δεν πίνουν αρκετό. Η σωστή ενυδάτωση είναι σημαντική για την υγιή λειτουργία του κόλπου. Το αλκοόλ αφυδατώνει και μετατρέπεται σε ζάχαρη στο σώμα σας, οπότε να είστε προσεκτικές σχετικά με την πρόσληψη του. Αντικαταστήστε το δεύτερο καπουτσίνο ή ένα ποτήρι λευκό κρασί με ένα ποτήρι νερό, είτε με ένα φλιτζάνι τσάι βοτάνων χωρίς καφεΐνη. Θα αισθανθείτε το όφελος.