Μπορεί η άσκηση να σας προκαλέσει κολπικό πόνο;

Όλοι γνωρίζουμε ότι η άσκηση είναι σημαντική για τη γενικότερη καλή υγεία. Επομένως, δεν είναι ειρωνικό ότι η άσκηση μπορεί να προκαλέσει δυσάρεστες κολπικές ενοχλήσεις; Η άσκηση μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες που προκαλούν κολπικούς ερεθισμούς και επιτρέπουν στα επιβλαβή μικρόβια να αναπτυχθούν. Αν νιώσετε κολπικό πόνο κατά τη διάρκεια ή μετά την άσκηση, μην ανησυχείτε. Μερικές απλές αλλαγές, μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά. Μην επιτρέψετε στον κολπικό πόνο και τους ερεθισμούς να σας κρατήσουν μακριά από το γυμναστήριο.

Ποιες είναι οι αιτίες για τον κολπικό πόνο που συνδέεται με την άσκηση;

Πολλές από εμάς είμαστε εξοικειωμένες με τις ενοχλήσεις λόγω τριβής, πίεσης και υγρασίας, που μπορεί να προκληθούν από την προπόνηση. Ωστόσο, συχνά παραβλέπουμε το γεγονός ότι αυτές ενδέχεται να επηρεάσουν την κολπική μας υγεία. Ο γενικευμένος πόνος στην περιοχή του αιδοίου, η ερυθρότητα, το οίδημα και ο κνησμός είναι κοινές κολπικές ενοχλήσεις, που συνδέονται με την άσκηση.

Τέτοιες ενοχλήσεις μπορούν εύκολα να προκληθούν, εάν φοράτε σφιχτά, κακής εφαρμογής ή συνθετικά ρούχα για την προπόνηση σας, που εγκλωβίζουν τη θερμότητα και την υγρασία και προκαλούν κολπικό πόνο λόγω πίεσης και τριβής. Αν κάνετε αεροβική γυμναστική, τρέξιμο, τζόκινγκ, ποδηλασία ή spinning, τα ρούχα σας πιθανόν να ασκούν πίεση και τριβή στην περιοχή του κόλπου σας. Η ασκούμενη τριβή μπορεί να προκαλέσει βλάβες και να ερεθίσει το λεπτό δέρμα της ευαίσθητης περιοχής.

Μπορεί να παρατηρήσετε αύξηση στις κολπικές εκκρίσεις κατά τη διάρκεια ή μετά την άσκηση. Αυτό είναι φυσιολογικό, ειδικά εάν χρησιμοποιείτε ποδήλατο γυμναστικής ή ιδρώνετε πολύ. Πολλές γυναίκες ιδρώνουν έντονα στην περιοχή των γεννητικών οργάνων, ενώ ασκούνται. Εάν τα ρούχα σας δεν «αναπνέουν», εγκλωβίζουν την υγρασία. Έτσι, ο ερεθισμός επιδεινώνεται, καθώς δημιουργούνται ιδανικές συνθήκες για την ανάπτυξη κολπικών μικροβιακών λοιμώξεων.

Οι κολπικές μυκητιάσεις βρίσκουν πρόσφορο «έδαφος» σε θερμά, υγρά περιβάλλοντα. Αν έχετε κνησμό και παχύρευστες, λευκές εκκρίσεις, που μοιάζουν με τυρί cottage, είναι πιθανό να έχετε κάποια μυκητιασική λοίμωξη. Άλλες μικροβιακές λοιμώξεις, όπως η ΒΚ (βακτηριακή κολπίτιδα) συνοδεύονται από λεπτόρρευστες, γκριζωπές εκκρίσεις και μια δυσάρεστη οσμή ψαριού. Λάβετε μέτρα, αν αναγνωρίσετε αυτά τα συμπτώματα – μπορούν εύκολα να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικά προϊόντα αυτοφροντίδας.

Με λίγες απλές αλλαγές και σωστή εφαρμογή των κανόνων υγιεινής πριν και μετά την προπόνηση, μπορείτε να αποφύγετε τα περισσότερα, αν όχι όλα τα συνηθισμένα προβλήματα υγείας του κόλπου, που σχετίζονται με την άσκηση.

Κάντε αυτές τις απλές αλλαγές, για να αποφύγετε τον κολπικό πόνο που σχετίζεται με την άσκηση

Φορέστε τα κατάλληλα ρούχα για την προπόνηση σας: Ελέγξτε την καταλληλόλητα όλων των ρούχων που έχετε στη ντουλάπα σας για την προπόνηση σας. Τα συνθετικά, σφιχτά κολάν μπορεί να είναι τα αγαπημένα σας, ωστόσο πολλά από αυτά δεν φτιάχνονται από υφάσματα που επιτρέπουν στο δέρμα να αναπνεύσει και μπορεί να προκαλούν τριβή κατά τη διάρκεια της άθλησης. Αποφύγετε επίσης να φοράτε strings και προτιμήστε βαμβακερά εσώρουχα. Τα πιο χαλαρά ρούχα προπόνησης, που είναι φτιαγμένα από φυσικά υλικά, που επιτρέπουν στην υγρασία να διαφύγει και να εξατμιστεί, είναι η καλύτερη επιλογή. Αν επιμείνετε σε μια στενή εφαρμογή - επιλέξτε ένα μίγμα βαμβακιού ή κάποιο άλλο φυσικό ύφασμα, που επιτρέπει στο δέρμα να αναπνεύσει.

Φροντίστε την καθαριότητα σας! Εάν είναι δυνατό, κάντε ένα ντους, αμέσως μετά την προπόνηση σας. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό στο γυμναστήριο, πλύνετε απαλά την κολπική περιοχή και τουλάχιστον αλλάξτε τα εμποτισμένα από τον ιδρώτα ρούχα και εσώρουχα σας, πριν πάτε στο σπίτι σας. Εφαρμόστε συνεχώς αυτή την καλή πρακτική για την υγιεινή του κόλπου.

Εφαρμόστε μια προστατευτική κρέμα ή ένα balm: Αυτό θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τα εγκαύματα λόγω τριβής και τους ερεθισμούς στην ευαίσθητη περιοχή. Η πούδρα talc δεν συστήνεται πλέον. Ένα λεπτό στρώμα μαλακτικής κρέμας, όπως η βαζελίνη κάνει καλύτερη δουλειά. Εφαρμόστε την πριν την άσκηση. Μετά την προπόνηση – ειδικά αν χρησιμοποιείτε ποδήλατο γυμναστικής, εφαρμόστε ένα επίθεμα Multi-Gyn Compresses, που έχει άμεση ανακουφιστική και δροσιστική επίδραση στην εξωτερική ευαίσθητη περιοχή.

Δοκιμάστε κάτι διαφορετικό: Η χρήση ποδηλάτου ασκεί πίεση στο αιδοίο - επομένως γιατί να μην κάνετε συνδυασμό ασκήσεων, δοκιμάζοντας και άλλες δραστηριότητες, για να δείτε αν η κατάσταση σας θα βελτιωθεί.

Μην αγνοείτε τα συμπτώματα: Ο κολπικός κνησμός και οι ερεθισμοί ύστερα από μια σκληρή προπόνηση δεν είναι κάτι ασυνήθιστό. Ωστόσο, αν τα συμπτώματα επιμένουν, μην περιμένετε να υποχωρήσουν από μόνα τους. Μπορεί να έχετε κάποια μικροβιακή λοίμωξη.